The Manufacturing Process

Step1: Project


Starting from the customer's drawing, a techician prepares a vector graphics file that will be used for the turning process.


Lavorando sulla base di un progetto grafico un tecnico realizza il file vettoriale che verrà utilizzato per la tornitura.

Step2: Raw Material


Preparing the material is very difficult. It's important to use the exact amount of color pigment combined with the thermoset resin. Each material has its own "recipe".


La realizzazione della resina è una fase molto delicata. E' necessario dosare correttamente gli ingredienti, i colori e il catalizzante. Ogni materiale ha la propria ricetta di preparazione.

Step3: Turning Process


A CNC machine uses the vector file to turn the material block into the desired shape.


Un macchinario a controllo numerico utilizza il file vettoriale per lavorare il blocco di poliestere fino a raggiungere la forma desiderata.

Step4: Unpolished product


The result of the turning process: the piece seems to be ready but doesn't look so good. It's still scuffed and has to be polished.


Il risultato del processo di tornitura. La forma è stata ottenuta ma non ha ancora un bell'aspetto. Sono difatti ben visibili i classici solchi e le graffiature della lavorazione.

Step5: Polishing process


Using a special vibrating machinery, with assorted sizes of ceramic bricks we can polish the piece till all the scuffs and marks, caused by the turning process, will be smoothed. This operation can last from a few hours to a whole day.


In uno specifico buratto rotativo e vibrante, il pezzo viene immerso in un "bagno" di acqua e polvere levigante. L'utilizzo di blocchetti di ceramica migliora ulteriormente la levigatura. Questo procedimento può durare da qualche ora fino a un'intera giornata.

Step6: Finished product


The piece is now finished and ready to be packaged and placed on the market. To further enhance the quality it can also be vernished with a transparend layer of UV vernish, available also in shiny or matt finish.


Il pezzo ora è completato e pronto per essere confezionato e distribuito. Per migliorarne ulteriormente la qualità si può applicare uno strato di vernice UV trasparente, lucida oppure opaca.

©2019 CAPSANDFASHION

by Corna & Fratus S.R.L.

P. +39 035 832993

F. +39 035 832419

info@capsandfashion.com

Terms and Conditions

  • Vimeo - Bianco Circle